داشتن سفارش تولید با برند شرکت دیگر
داشتن تنوع محصول از یک سبد خاص
داشتن تنوع محصول از چند سبد
وارانتی
گارانتی
اندازه محصول
ویژگی های خاص محصول
در بین موارد فوق، اگرچه بسیاری از فعالیتها و استراتژیها به دلیل تغییرات شرایط محیطی گذرا و تصمیم گیری در مورد آن اقتضایی است، اما برند می تواند به عنوان یک استراتژی پایدار در آمیخته محصول به حساب بیاید(ماسون، ۲۰۰۷). به همین دلیل بنگاههای کارآفرین اصولا در تلاشاند تا بهجای تبلیغات رسمی، محصول و برندشان را به مشتریانشان بشناسانند(استوک، نیکولاس، ۲۰۱۰ به نقل از گلابی و همکاران، ۲۰۱۱).
همچنین هیل(۲۰۰۱ب) دریافت که رابطه مثبت معناداری بین فروش شخصی و کیفیت محصول وجود دارد. به این معنا که میزان انگیزش فروش شخصی با افزایش کیفیت محصول، بالا رفته است.
نکته مهم در خصوص تعیین استراتژی های آمیخته محصول(و بالطبع آن دیگر عناصر آمیخته بازاریابی) این است که محصولات باید از ۴ مرحله عمر متفاوت عبور کنند. معرفی، رشد، بلوغ و سرانجام افول که میزان فروش به کمترین مقدارش می رسد. بنابراین استراتژی های بازاریابی که توسط مدیران بازاریاب تنظیم می شود، همواره باید چرخه عمر محصول را مورد توجه قرار داد(شیتال و همکاران، ۲۰۱۲).
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
آمیخته بازاریابی کارآفرینانه در عمل
اگرچه در ادبیات بازاریابی بیان شد که همه عناصر آمیخته بازاریابی از اهمیت یکسانی برخوردار است و نقص و بیتوجهی به یکی از این عناصر، ممکن است مقدمات شکستِ کسب و کار را فراهم کند ولی مطالعات مختلف نشان میدهد که همه عناصر آمیخته بازاریابی از نظر اهمیت، اختلاف معنادار با یکدیگر دارند. همانطور که در جدول ۲-۱۷ مشاهده می شود، گوی(۲۰۰۹) با جمعآوری یافتههای مطالعاتِ مختلف نشان داد که اهمیت این عناصر بر خلاف آنچه در ادبیات این بخش یافت می شود بیشتر متوجه آمیخته قیمت و محصول است.
جدول ۲‑۱۶- ترتیب جایگاه عناصر آمیخته بازاریابی در مطالعات مختلف*)
مهمترین عنصرآمیخته بازاریابی
جایگاهسایر عناصر آمیخته بازاریابی
عادل[۱۱۷](۱۹۶۴)
محصول و تلاش برای فروش
ترفیع، قیمت و مکان
رابیچاکس[۱۱۸](۱۹۷۶)
قیمت
محصول، ترفیع، توزیع
عادل(۱۹۶۸)