آماره کولموگروف
۳۴/۱
۵۱/۱
۰۸/۱
سطح معنیداری آزمون
۰۵۳/۰
۰۲۱/۰
۱۸۹/۰
نتیجه آزمون
نرمال است
نرمال نیست
نرمال است
نتیجه طبق حد مرکزی
نرمال است
نرمال است
نرمال است
منبع: داده های پژوهش
تحلیل جدول ۴-۶ و ۴-۷ :
متغیر تعاملات اجتماعی با توجه به نتیجه آزمون کلموگروف- اسمیرنف دارای توزیع نرمال میباشد چون سطح معنیداری به دست آمده از این آزمون برابر ۰۵۲/۰ بوده و این مقدار بزرگتر از ۰۵/۰ میباشد. از طرفی حجم نمونه برابر ۳۶۰ بوده و بیشتر از ۳۰ میباشد؛ طبق قضیه حد مرکزی توزیع این متغیر نرمال است.
متغیر کنترل رفتاری با توجه به نتیجه آزمون کلموگروف- اسمیرنف دارای توزیع نرمال میباشد چون سطح معنیداری به دست آمده از این آزمون برابر ۱۶/۰ بوده و این مقدار بزرگتر از ۰۵/۰ میباشد. از طرفی حجم نمونه برابر ۳۶۰ بوده و بیشتر از ۳۰ میباشد؛ طبق قضیه حد مرکزی توزیع این متغیر نرمال است.
متغیر هنجارهای ذهنی با توجه به نتیجه آزمون کلموگروف- اسمیرنف دارای توزیع نرمال نمی باشد چون سطح معنیداری به دست آمده از این آزمون برابر ۰۴/۰ بوده و این مقدار کوچکتر از ۰۵/۰ میباشد. ولی چون حجم نمونه برابر ۳۶۰ بوده و بیشتر از ۳۰ میباشد؛ طبق قضیه حد مرکزی توزیع این متغیر نرمال است.
متغیر عادت رسانه ای با توجه به نتیجه آزمون کلموگروف- اسمیرنف دارای توزیع نرمال میباشد چون سطح معنیداری به دست آمده از این آزمون برابر ۱۳/۰ بوده و این مقدار بزرگتر از ۰۵/۰ میباشد. از طرفی چون حجم نمونه برابر ۳۶۰ بوده و بیشتر از ۳۰ میباشد؛ طبق قضیه حد مرکزی توزیع این متغیر نرمال است.
متغیر لذت ادراک شده با توجه به نتیجه آزمون کلموگروف- اسمیرنف دارای توزیع نرمال نمی باشد چون سطح معنیداری به دست آمده از این آزمون برابر ۰۴/۰ بوده و این مقدار کوچکتر از ۰۵/۰ میباشد. ولی چون حجم نمونه برابر ۳۶۰ بوده و بیشتر از ۳۰ میباشد؛ طبق قضیه حد مرکزی توزیع این متغیر نرمال است.
متغیر سودمندی ادراک شده با توجه به نتیجه آزمون کلموگروف- اسمیرنف دارای توزیع نرمال میباشد چون سطح معنیداری به دست آمده از این آزمون برابر ۰۵۳/۰ بوده و این مقدار بزرگتر از ۰۵/۰ میباشد. از طرفی چون حجم نمونه برابر ۳۶۰ بوده و بیشتر از ۳۰ میباشد؛ طبق قضیه حد مرکزی توزیع این متغیر نرمال است.
متغیر وابستگی روانی با توجه به نتیجه آزمون کلموگروف- اسمیرنف دارای توزیع نرمال نمی باشد چون سطح معنیداری به دست آمده از این آزمون برابر ۰۲/۰ بوده و این مقدار کوچکتر از ۰۵/۰ میباشد. ولی چون حجم نمونه برابر ۳۶۰ بوده و بیشتر از ۳۰ میباشد؛ طبق قضیه حد مرکزی توزیع این متغیر نرمال است.
متغیر اثربخشی فعالیت های تبلیغاتی با توجه به نتیجه آزمون کلموگروف- اسمیرنف دارای توزیع نرمال میباشد چون سطح معنیداری به دست آمده از این آزمون برابر ۱۸/۰ بوده و این مقدار بزرگتر از ۰۵/۰ میباشد. از طرفی چون حجم نمونه برابر ۳۶۰ بوده و بیشتر از ۳۰ میباشد؛ طبق قضیه حد مرکزی توزیع این متغیر نرمال است.
۴-۴ محاسبه همبستگی بین متغیرهای پژوهش
برای محاسبه همبستگی بین کلیه متغیرهای تحقیق از آزمون همبستگی پیرسون استفاده شد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
ضریب همبستگی شدت رابطه و همچنین نوع رابطه (مستقیم یا معکوس) را نشان میدهد. این ضریب بین ۱ تا ۱- میباشد و درصورت عدم وجود رابطه بین دو متغیر برابر صفر میباشد. این آزمون باتوجه به فرضیات زیر به بررسی ارتباط بین دو متغیر می پردازد.
فرض (H0): همبستگی معنیدار بین دو متغیر وجود ندارد.
فرض (H1): همبستگی معنیدار بین دو متغیر وجود دارد.
نحوه داوری در مورد وجود یا عدم وجود ارتباط براساس سطح معنیداری بهدست آمده صورت میپذیرد. بدین ترتیب که اگر sig آزمون کوچکتراز ۰۵/۰ باشد فرض H0رد شده و بین دو متغیر ارتباط معنیداری وجوددارد.
جدول ۴-۹ نتایج آزمون همبستگی
متغیرها
تعاملات اجتماعی
کنترل رفتاری
هنجارهای ذهنی
عادت رسلنه ای
لذت ادراک شده
سودمندی ادراک شده
وابستگی روانی
اثربخشی تبلیغات