قیمت مبتنی بر سفارشی سازی
شدت همبستگی
۶۱/۰
معنی داری
۰۰۰/۰
تعداد
۳۰۰
با توجه به نتایج بدست آمده از جدول شماره ۱۵-۴، از آنجا که سطح معناداری یا میزان خطای این آزمون نزدیک صفر بوده(۰۰۰/۰sig=) و کمتر از آلفای تحقیق(۰۵/۰ ) می باشد، بنابراین فرض H0 رد شده و فرض H1 (فرض پژوهش) مبنی بر وجود رابطه بین انعطاف پذیری قیمت مبتنی بر سفارشی سازی با رفتار خرید مشتریان آنلاین مورد تایید قرار می گیرد. همچنین ضریب همبستگی پیرسون گویای آن است که بین انعطاف پذیری قیمت مبتنی بر سفارشیسازی با رفتار خرید مشتریان آنلاین رابطه معناداری با شدت۶۱/۰r = وجود دارد. بنابراین فرضیه فرعی اول پژوهش مورد تأیید قرار می گیرد، به این مفهوم که انعطاف پذیری قیمت مبتنی بر سفارشی سازی به عنوان متغیر مستقل، باعث ایجاد تغییر در رفتار خرید مشتریان آنلاین به عنوان متغیر وابسته گردیده و در جهت مثبت باعث افزایش آن می گردد.
( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
۳-۳-۳-۴- فرضیه فرعی دوم
انعطاف پذیری قیمت مبتنی بر سفارشی سازی با انگیزه خرید مشتریان آنلاین رابطه معنی داری دارد.
برای آزمون فرضیه فوق از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است. نتایج حاصل از این آزمون در جدول شماره ۱۶-۴ ارائه شده است.
آزمون فرض های مربوط به این فرضه به شرح زیر می باشد:
بین انعطاف پذیری قیمت مبتنی بر سفارشی سازی با انگیزه خرید مشتریان
آنلاین رابطه معناداری وجود ندارد.
بین انعطاف پذیری قیمت مبتنی بر سفارشی سازی با انگیزه خرید مشتریان آنلاین رابطه معناداری وجود دارد.
جدول ۴-۱۶-ضریب همبستگی بین انعطاف پذیری قیمت مبتنی بر سفارشی سازی با انگیزه خرید مشتریان آنلاین
(روش پیرسون)
متغیر وابسته
متغیر مستقل
انگیزه خرید مشتریان آنلاین
انعطاف پذیری
قیمت مبتنی بر سفارشی سازی
شدت همبستگی
۶۹/۰
معنی داری
۰۰۰/۰
تعداد
۳۰۰
با توجه به نتایج بدست آمده از جدول شماره ۱۶-۴، از آنجا که سطح معناداری یا میزان خطای این آزمون نزدیک صفر بوده(۰۰۰/۰sig=) و کمتر از آلفای تحقیق(۰۵/۰ ) می باشد، بنابراین فرض H0 رد شده و فرض H1 (فرض پژوهش) مبنی بر وجود رابطه بین انعطاف پذیری قیمت مبتنی بر سفارشی سازی با انگیزه خرید مشتریان آنلاین مورد تایید قرار می گیرد. همچنین ضریب همبستگی پیرسون گویای آن است که بین انعطاف پذیری قیمت مبتنی بر سفارشی سازی با انگیزه خرید مشتریان آنلاین رابطه معناداری با شدت ۶۹/۰ r = وجود دارد. بنابراین فرضیه فرعی دوم پژوهش مورد تأیید قرار می گیرد، به این مفهوم که انعطاف پذیری قیمت مبتنی بر سفارشی سازی به عنوان متغیر مستقل، باعث ایجاد تغییر در انگیزه خرید مشتریان آنلاین به عنوان متغیر وابسته گردیده و در جهت مثبت باعث افزایش آن می گردد.