کل
۸۵/۰
روایی و پایایی پرسشنامه سبک شناختی
روایی و پایایی :
ضریب آلفا برای خرده مقیاسهای این پرسشنامه به وسیله کرتون(۱۹۶۷)در دامنه ۷۱/۰ تا ۸۱/۰ گزارش شده است. برای بررسی روایی همگرا واگرای این پرسشنامه در ایران از مقیاس افسردگی، اضطراب، استرس که شامل ۲۱ پرسش مدرج چهار نمره ای ( از کاملاً شبیه من تا کاملاً متفاوت از من)میباشد که سه عامل افسردگی، استرس و اضطراب زا مورد ارزیابی قرار میدهد، در این مقیاس هر یک پرسش یک عامل اختلال شناختی را مورد ارزیابی قرار میدهد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
به منظور بررسی قابلیت شاخص های روان سنجی پرسشنامه تنظیم سبک شناختی در ابتدا به روش تحلیل عامل ساختار عاملی ( برای بررسی روایی سازه)این پرسشنامه مورد پرسش قرار گرفت پیش از تحلیل عامل ابتدا و شاخص نسبت Kmo و آزمون بارتلت مورد بررسی قرار گرفت. پس از اطمینان از دو شاخص Kmo و ضریب کرویت بارتلت با بهره گرفتن از روش تحلیل عامل و به شیوه مؤلفه های اصلی پرسشهای پرسش نامه تنظیم سبک شناختی مورد بررسی قرار گرفت.
نحوه نمره گذاری
تنظیم شناختی مثبت: سؤالات ۲۸- ۲۷-۲۶- ۲۵- ۲۴ – ۲۳- ۲۲- ۲۱- ۲۰- ۱۹- ۱۸-۱۷- ۱۶- ۱۵- ۱۴- ۱۳
تنظیم شناختی منفی : سوالات - ۳۳- ۳۲- ۳۱- ۳۰ - ۲۹- ۱۲- ۸- ۱۰- ۹- ۸- ۷- ۶- ۵- ۴- ۳- ۲- ۱
فصل چهارم:
تجزیه و تحلیل داده ها
همانگونه که ذکر شد، عمل پردازش داده های حاصل از پرسشنامه، عمدتاً با بهره گرفتن از نرمافزار آماری صورت گرفته است . تلاش شده است تا نتایج حاصل از پاسخها به صورت خلاصه و به همراه جدول و نمودار مربوطه ارائه شود و تحلیل ها نیز بر اساس این جداول صورت پذیرفت.
در تجزیه و تحلیل داده های این پژوهش سعی شده است ابتدا با بهره گرفتن از آمار توصیفی به بررسی مشخصات فردی گروه نمونه میپردازیم.در قسمت آمار استنباطی با بهره گرفتن از روش های آماری استنباطی به سوال تحقیق جواب داده ایم.
۴-۲.بررسی مشخصات فردی دانش آموزان:
۴-۲-۱. بررسی تحصیلات پدر افراد نمونه
جدول۱-۴:بررسی افراد گروه نمونه بر اساس تحصیلات پدر
درصد فرانی تجمعی
درصد
فراوانی
۲۸.۸
۲۸.۸
۷۸
زیر دیپلم
۴۷.۳۱
۱۸.۵۱
۵۰
دیپلم
۷۸.۸
۳۱.۴۹
۸۵
فوق دیپلم
۹۷.۳
۱۸.۵۱
۵۰
لیسانس
۱۰۰
۲.۶
۷