نام و نام خانوادگی مصاحبه شونده: رتبه علمی: دانشگاه محل خدمت:
نام و نام خانوادگی مصاحبه کننده: مصاحبه شماره: تاریخ : مکان مصاحبه:
نکات مورد توجه:۱- کسب اجازه جهت ضبط مصاحبه ۲- واضح سازی سؤالات با توضیحات شفاهی و مثالها از سوی مصاحبه کننده
سؤالات
-
-
- برای یک برنامه درسی یعنی یک طرح و نقشه یادگیری برای دانش آموزان معین اهدافی را در نظر می گیرند حال اگر بخواهیم از عالم هنر و زیبایی شناسی معیارهایی برای تعیین اهداف یادگیری استنتاج نماییم تا اهداف خاصیت زیباشناسانه و هنری داشته باشند به چه ملاک ها و معیارهایی می توانیم دست یابیم؟
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
-
- در راستای توجه به زیبایی شناسی وهنر به عنوان مبنایی برای کل برنامه درسی دوره ابتدایی نه به عنوان یک موضوع آموزشی چه چیزهایی لازم است به عنوان اهداف برنامه درسی دوره ابتدایی قلمداد گردند؟
- رسیدن به هدف نیاز به وسیله دارد در برنامه درسی این وسیله که فرصتی برای تحقق هدف می آفریند یعنی مفاهیم،ارزشها،گرایش ها و مهارتهایی که جهت ارائه به دانش آموزان انتخاب می شوندتا به اهداف دست یابند محتوا نام دارد حال براساس دیدگاه زیبایی شناسی و هنری چه اصول و معیارهایی درتعیین محتوا باید رعایت شوند؟
- در حوزه هنر عدم تفکیک بین فرم و محتوا مورد تأکید قرار می گیرد به نظر حضرتعالی این موضوع چه جایگاه و کاربردی می تواند در محتوای برنامه درسی مثلاً محتوا در قالب کتاب درسی، محتوا در قالب فیلم و غیره داشته باشد؟
- پس از تعیین هدف و محتوا فردی به عنوان معلم برنامه درسی و محتوا را در کلاس جهت تحقق اهداف، تدریس می کند از منظر زیبایی شناسی عده ای تدریس را به عنوان هنر و معلم را به عنوان هنرمند تلقی می کنند براساس این دیدگاه زیبایی شناختی فعالیت های معلم، شاگرد و محیط زمانی و مکانی آموزشی چه ویژگی هایی باید داشته باشند؟
- ارزشیابی های عالم هنری چه کاربردهایی می توانند در ارزشیابی میزان آموخته های دانش آموز داشته باشند؟
- علاوه بر مباحث فوق اگر دیدگاه و نقطه نظر خاصی در خصوص برنامه درسی دوره ابتدایی مبتنی بر مؤلفه های زیبایی شناسی و هنری ارائه فرمایید.
پیوست شماره ۳
بسمه تعالی
فرهیخته و صاحبنظر گرامی
با عرض سلام و خسته نباشید همان طور که استحضار دارید یکی از انواع برنامه ها در آموزش و پرورش برنامه درسی می باشد که به صورت کلی عبارت است از طرح و نقشه یادگیری عده ای از دانش آموزان که در آن اهداف، محتوا، روش تدریس و چگونگی ارزشیابی یادگیری تعیین می شود حال رساله دکتری اینجانب با عنوان «طراحی و اعتبار سنجی الگوی بومی برنامه درسی دوره ابتدایی مبتنی بر مؤلفه های زیبایی شناسی و هنر» به بررسی الهامات ، مؤلفه ها و کاربردهای حوزه هنر و زیبایی شناسی در کلیه برنامههای درسی دوره ابتدایی اعم از ریاضی، هنر، زبان آموزی و غیره پرداخته و براین اساس پرسشنامه زیر به عنوان یکی از ابزارهای گردآوری اطلاعات اینجانب طراحی شده است لذا خواهشمند است با انتخاب یکی از گزینه ها ،نظر خود را درباره اینکه گویه های مندرج در پرسشنامه زیر تا چه اندازه می توانند مولفۀ زیبایی شناسی و هنر برای برنامه درسی دوره ابتدایی به شمارآیند؟ یا به عبارت دیگر تا چه اندازه این گویه ها مبنای هنری و زیبایی شناسی داشته و می توانند جزء مؤلفه ها و الهامات حوزه زیبایی شناسی و هنر به شمار آیند؟ مشخص فرمایید.
قبلاً از دقت نظر و زحمات حضرتعالی کمال تشکر و قدردانی را دارم.
گرمابی
(دانشجوی دکتری برنامهریزی درسی دانشگاه طباطبایی تهران)
نام و نام خانوادگی(در صورت تمایل): جنسیت: مرد زن رشته تخصصی: رتبه علمی : دانشگاه محل خدمت:
شماره گویه
گویه: مؤلفه های استنتاج شده توسط محقق از منابع ادبیات مطالعات برنامه درسی و مصاحبه با صاحبنظران رشته های مطالعات برنامه درسی و هنر
میزان تناسب با زیبایی شناسی و هنر
خیلی زیاد
زیاد
متوسط
کم