بر اساس گزارش نرم افزار سطح معناداری کمتر از ۰۵/۰ گزارش شده است لذا فرض صفر رد می شود و فرض مقابل تایید می شود. اولویت های ابعاد فساد اداری یکسان نیست و این الویت ها در جدول جدول(۴-۱۷) آورده شده است.
جدول۴-۱۶:نتایج الویت بندی ابعاد فساد اداری
ابعاد | میانگین رتبه | الویت |
میزان کنترل و نظارت | ۱۵/۳ | دوم |
شفافیت فرایندها و رویههای کاری وانحصار وظیفه | ۳۰/۳ | اول |
حقوق و مزایای پرداختی | ۶۱/۲ | چهارم |
سلامت نظام استخدامی | ۶۳/۲ | سوم |
۴-۳-۷- جمع بندی
نتایج حاصل از پژوهش حاضر با جمع آوری ۱۳۵ پرسشنامه مورد تجزیه تحلیل آماری قرار گرفت. ابتدا به تحلیل توصیفی از نمونه مورد نظر پرداخته شده از نظر جنسیت ، تحصیلات ،وضعیت تاهل، سابقه کاری و نوع استخدام و سپس به بررسی فرضیات مطرح شده در پژوهش حاضر پرداخته شد و آزمون های کالموگرف-اسمیرنف،همبستگی تی تک نمونه ای ، تی دو نمونه ای ،آنووا (ANOVA )و آزمون فریدمن جهت بررسی فرضیات با بهره گرفتن از نرم افزارSPSS به کار گرفت شده .نتایج آزمون کالموگرف –اسمیرنف نشان داد ،داده ها از توزیع نرمالی برخوردارند بنابراین آزمون همبستگی پیرسون، آزمون تی دوجامعه و آزمون ANOVA استفاده شده.نتایج حاکی از تایید فرضیات فرعی و فرضیه اصلی می باشد به عبارتی بین عدالت سازمانی با عوامل فساد اداری- مالی در کارکنان آموزش و پرورش شهرستان خمین رابطه معناری وجود دارد. همچنین بین عدالت سازمانی (عدالت توزیعی،رویه ای و مراوده ای) و عدم فساد اداری در میان کارکنان آموزش و پرورش شهرستان خمین ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد. ونتایج آزمون تی دو جامعه نشان داد نوع استخدام چه به صورت رسمی و چه به صورت غیر رسمی در عدالت سازمانی میان کارکنان آموزش و پرورش شهرستان خمین تاثیر گذار نمی باشد.نتایج آزمون آنو وا نیز نشان میدهد سابقه کار بر عدالت سازمانی کارکنان آموزش و پرورش شهرستان خمین تاثیر ندارد.نتایج آزمون فریدمن نشان میدهد که در بین ابعاد عدالت سازمانی عدالت توزیعی در الویت اول قرار دارد و دو بعد دیگر به ترتیب عدالت رویه ای و عدالت مراوده ای درالویت های دوم و سوم قرار دارند.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
فصل پنجم
نتایج وپیشنهادات
۵-۱- مقدمه
از آنجا که یک تحقیق فقط به روشن شدن جنبه هایی از واقعیت کمک می کند و از توصیف کل آن عاجز است ونیز با توجه به اینکه روشن شدن یک مسأله بعضاً سؤالات و مسائل متعدد دیگری را به وجود می آورد که پاسخ دادن به آن ها مستلزم تحقیق و پژوهش جدید است.
این پژوهش با هدف بررسی تاثیر عدالت سازمانی بر فساد اداری و مالی کارکنان آموزش و پرورش شهرستان خمین انجام گرفت. در این پژوهش ، پس از مطالعه و بررسی مبانی نظری و پیشینه ی تحقیقات انجام شده در مورد موضوع پژوهش ،۳ بعد شامل عدالت توزیعی، رویه ای و مراوده ای برای عدالت سازمانی وابعاد فساد اداری مالی ، میزان کنترل و نظارت ، شفافیت فرایندها و رویههای کاری وانحصار وظیفه، حقوق و مزایای پرداختی به کارکنان و سلامت نظام استخدامی جهت سنجش فساد اداری و مالی شناسایی شدند. در مرحله ی بعد ، محقق با تدوین پرسش نامه در دو بخش شامل سوالات جمعیت شناختی وسوالات مربوط به شاخص های ابعاد عدالت سازمانی و فساد اداری- مالی مورد نظر ، بر اساس نظر کارشناسان تدوین گردید و روایی و پایایی آن ها سنجیده شد و بین کارکنان آموزش و پرورش شهرستان خمین توزیع و جمع آوری شد. در آخر، نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده های پرسش نامه ها استخراج گردید. نتایج حاکی از آن است که بین عدالت سازمانی با عوامل فساد اداری- مالی در کارکنان آموزش و پرورش شهرستان خمین رابطه معناری وجود دارد.
در این فصل ابتدا خلاصه ای از پژوهش ارائه می شود سپس نتایج حاصل از پژوهش با توجه به داده های جمع آوری شده و آزمون های آماری ارائه می گردد و سپس پیشنهادات بر مبنای یافته های تحقیق و پیشنهاداتی برای تحقیقات آتی ارائه شده است ونهایتاً ، به محدودیت های تحقیق اشاره می شود.
۵-۲- نتیجه گیری از یافته های تحقیق
در این قسمت یافته های تحقیق از آمار توصیفی و نتایج حاصل از پژوهش در ارتباط با سؤالات تحقیق مورد تحلیل قرار می گیرد.
۵-۲-۱-آمار توصیفی
نتایج بدست آمده از آمار توصیفی در جدول زیر خلاصه شده است.
جدول ۵-۱- نمایش خلاصه نتایج آمار توصیفی