تحقیقات انجام شده با موضوع : شناسایی اجزای ...
-
-
- تمامی مدلهای تحقق پذیر شناسایی شده بهجز دو مدل فروشگاه الکترونیکی و مرکز خرید الکترونیکی با حداکثر ۲ مانع از موانع بررسی شده در روند پیادهسازی مواجه هستند. بنابراین علاقهمندانی که بهدنبال فرصتهای کسبوکار الکترونیکی گردشگری کم چالشتری هستند میتوانند از این مدلها استفاده کنند.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
-
۲-۵-۵- پیشنهادات به محققین آتی
با توجه به محدودیتهای ذکر شده، پیشنهاد میشود مطالعات آیندهی حوزه کسبوکار الکترونیکی گردشگری به موضوعات زیر بپردازند:
- هستیشناسی مدل کسبوکار الکترونیکی در هریک از بخشهای درگیر در صنعت گردشگری (مانند، بخش اقامتی، بخش پذیرایی، بخش حمل و نقل هوایی و. . . )؛
- انجام مطالعات اکتشافی در جهت شناسایی مدلهای کسبوکار الکترونیکی گردشگری که هنوز در ادبیات گزارش نشدهاند؛
- طراحی مدلهای کسبوکار الکترونیکی جدید مطابق با ویژگیها و نیازهای صنعت گردشگری، اجرای عملی آنها و نشر دستآوردها.
منابع و مأخذها
منابع فارسی
- آذر, ع.، و مؤمنی، م. (۱۳۸۴). آمار و کاربرد آن در مدیریت (جلد دوم؛ تحلیل آماری).تهران: سمت.
- اسمیت، م.، ثورب، ر.، و لو، ا. (۱۳۸۴). درآمدی بر تحقیق مدیریت.(س. م. ایزدی، مترجم) تهران: دفتر پژوهش های فرهنگی.
- اعرابی، س.، و فیاضی، م. (۱۳۸۹). استراتژی پژوهش کیفی در مدیریت. فصلنامه راهبرد، ۲۲۵-۲۴۱.
- بازرگان، ع. (۱۳۸۷). مقدمه ای بر روش های تحقیق کیفی و آمیخته (رویکردهای متداول در علوم رفتاری).تهران: دیدار.
- بوهالیس، د. (۱۳۸۵). گردشگری الکترونیکی: فناوری اطلاعات برای مدیریت راهبردی گردشگری.(ت. گ. شادمهر، مترجم) تهران: پندارپارس.
- بوهالیس، د. (۲۰۰۳). گردشگری الکترونیکی: فناوری اطلاعات برای مدیریت راهبردی گردشگری.(ت. گ. شادمهر، مترجم) تهران: پندارپارس.
- حاجی حیدری، ن. (۱۳۸۹). ارائه روش شناسی تغییر و به روز رسانی مدل کسب و کار متاثر از تغییرات فناوری اطلاعات و ارتباطات. رساله دکتری. دانشگاه تهران.
- حنفیزاده، پ.، و رضائی، م. (۱۳۸۶). تجارت الکترونیکی: تعاریف، موانع و راهکارها.تهران: جهاد دانشگاهی واحد صنعتی شریف.
- داسویل، ر. (۱۳۷۸). مدیریت جهانگردی: مبانی، راهبردها و آثار.(س. اعرابی، و د. ایزدی، مترجم) تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
- زاهدی، ش. (۱۳۸۵). مبانی توریسم و اکوتوریسم پایدار با تکیه بر محیط زیست.تهران: دانشگاه علامه طباطبائی.
- سکاران، ا. (۱۳۸۵). روش های تحقیق در مدیریت.(م. صائبی، و م. شیرازی، مترجم) تهران: مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی.
- گال، م.، بورگ، و.، و گال، ج. (۱۳۸۴). روش های تحقیق کمی و کیفی در علوم تربیتی و روانشناسی (جلد اول).(ا. نصر ، مترجم) تهران: سمت.
- گی، چ. و. (۱۳۸۲). جهانگردی در چشماندازی جامع.(ع. پارساییان، و س. م. اعرابی، مترجم) دفتر پژوهشهای فرهنگی.
- محمدیان، ا. (۱۳۸۴). ارائه چارچوبی جهت انتخاب مدل کسب و کار الکترونیکی مناسب. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تهران.
- هدمن، ج.، و کالینگ، ت. (۱۳۹۰). فناوری اطلاعات و مدلهای کسبوکار: مفاهیم و نظریهها.(پ. حنفی زاده، و م. حنفی زاده ، مترجم) تهران: ترمه.
منابع لاتین
- Afuah، , & Tucci, C. L. (2003). Internet Business models and strategies: Tex and Cases.(Second, Ed.) McGraw-Hill.
- Alford, P. (2000). E-business Models in Travel Industry. Travel and Tourism Analysit, 67-86.
- Amit, R., & Zott, C. (2001). Value creation in e-buisness. Strategic Management Journal, 493-520.
- Atkinson, R., & Flint , J. (2001). Accessing Hidden and Hard-to-Reach Populations: Snowball Research Strategies. Social Research Update(33).
- Bambury, P. (1998). A Taxonomy of Internet Commerce. First Monday, 3(10).
- Baum, T. (2008). Implication of hospitality and tourism labour markets for management strategies. International journal of contemporary hospitality, 720-729.
- Berg, B. L. (2001). Qualitative Research Methods for the Social Sciences.USA: A Pearson Education Company.
- Brown, D. H., & Kaewkitipong, L. (2009). Relative size and complexity: e-business use in small and medium sized tourism enterprises in Thailand. Journal of Entreprise Information Management, 212-231.
- Buhalis, D., & Jun, S. H. (2011). E-tourism. Contemporary tourism reviews, 1-38. Oxford: Goodfellow publishers.
- Cagnina, M. R., & Poian, M. (2009). Beyond e-business models: the roead to virtual world. Electron Commer Res, 49-75.
- Catena, D., Ligorio, D., Pansonlini, R., & Rossetti, A. (2004). Promotion and marketing of accessible tourism products.Retrieved December 27, 2011, from EU.FOR.ME Tourist training for a wider target: http://www.euforme.net/css/uk/project_work/promotion.pdf
- Cooper, C., Fletcher, J., Gilbert, D., & Wanhill, S. (1998). Tourism: Principles and Practice(2nd Edition ed.). (R. Shepherd, Ed.) Harlow: Prentice Hall.
- David, L., & Tozser, A. (2009). Destination managament in Hungarian tourism. Applied Studies in Agribusiness and Commerce(pp. 81- 84). Debrecen, Hungary: Agroinform Publishing House, Budapest.
- Disney, S., Naim, M., & Potter, A. (2004). Assessing the impact of e-business on supply chain dynamics. International journal of production economics, 109-118.
- Doswell, R. (1998). Tourism: how effective management makes the difference.Oxford: Butterworth-Heinemann.
- Du, M., & Lao, G. (2008). Value chain and profit model analysis in E-tourism and case study. International Conference on Wireless Communications, Networking and Mobile Computing(pp. 1-4). IEEE Xplore.
- Fensel, D. (2001). Ontologies: Silver Bullet for Knowledge Management and Electronic Commerce.
- Fragidis, G., & Tarabanis, K. (2006). A service model for customer-centric electronic business. IEEE International Conference on e-Business Engineering - Workshops(pp. 723 - 729). IEEE Xplore.
- Godfrey, K., & Clarke, J. (2000). The tourism development handbook.London: Continuum.
- Goeldner, C. R. (2009). Tourism: Principles, Practices, Philosophies.New Jersey: Jhon Wiley & Sons.
- Gordijn, J. (2005). e-Business value modelling using the e3-value ontology. In W. Currie, Value creation from e-business models(pp. 98-127). Oxford: Elsevier Butterworth-Heinemann.
- Gordijn, J., & Akkermans, H. (2001). Designing and Evaluating E-Business Models. IEEE Inteligent Systems, 11-17.
- Gordijn, J., Osterwalder, A., & Pigneur, Y. (2005). Comparing two Business Model Ontologies for Designing e-Business Models and Value Constellations. ۱۸th Bled eConference.Bled, Slovenia,.
- Gordijn, J., Osterwalder, A., & Pigneur, Y. (2005). Comparing two Business Model Ontologies for Designing e-Business Models and Value Constellations. ۱۸th Bled eConference.Bled, Slovenia,.
- Gruber, T. R. (1993). A Translation Approach to Portable Ontology Specifications . Knowledge Acquisition, 199-220.
- Hamel, G. (2000). Leading the revolution.HBS Press.