جداول خلاصه شده مدل، شدت رابطه بین مدل ومتغییر وابسته را گزارش می نمایندR ،یعنی ضریب همبستگی چند گانه ، همبستگی خطی بین مقادیر مشاهده شده ومقادیر مدل پیشگویی متغیر وابسته می باشد. مقدار بزرگ آن یک رابطه قوی را نشان می دهد .R.Square یعنی ضریب تعیین ، مقدارمربع ضریب همبستگی چندگانه است .این نشان می دهد که حدود نیمی ازتغیر زمان با مدل تبین شده است .(افشانی ، ۱۳۸۸ :۳۲۵ )
ضریب همبستگی پیرسون نشان دهنده همبستگی خطی بین دو متغیر می باشد مقادیر ضریب همبستگی در دامنه ۱- تا ۱ می باشد .علامت ضریب همبستگی جهت رابطه را نشان می دهد (مثبت یا منفی ).مقدار مطلق ضریب همبستگی میزان استحکام را نشان می دهد. ضرایب همبستگی در قطر اصلی همیشه ۱ می باشد ،چون هر متغیریک رابطه کاملا خطی با خودش دارد .
سطح معنی داری (sig) نیز در جداول همبستگی ظاهر شده است .سطح معنی دار (یا مقدار p) احتمال بدست آوردن نتایج به بزرگی مورد مشاهده شده می باشد . واگر سطح معنی داری خیلی کوچک باشد آنگاه همبستگی قابل توجه است ودو متغیر به طور خطی وابسته می باشند واگر این مقدار نسبتا بزرگ باشد آنگاه همبستگی معنی دار نیست ودو متغیر به طور خطی وابسته نیستند. .(همان منبع :۳۱۱ )
تحلیل فرضیات تحقیق
فرضیه اصلی؛ بین میزان آگاهی مدیران از وظایف مدیریت و نحوه تصمیم گیری آ نهااز دیدگاه کارکنان مدارس شهر سیرجان رابطه معنی داری وجود دارد
نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون برای فرضیه اصلی تحقیق بیانگر این است که میان آگاهی مدیران از وظایف مدیریت و نحوه تصمیم گیری آنها رابطه معناداری وجود دارد (R=.936 ,sig=0.000 ).
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
این نتایج بیان کننده این موضوع هستند که بین متغیرآگاهی مدیر از وظایف مدیر ومتغیر تصمیم گیری رابطه معنی دار ، مثبت وقوی وجود دارد با توجه به مطالب ذکر شده چون sig=0 است این سطح معنی دار می باشد وچون R=.936 بوده وبه یک نزدیک است این رابطه مثبت ودر سطح بالایی ارزیابی شده است.
سرافرازی، مدیریت را بر حسب تصمیماتی که مدیر در رابطه با وظایفی از قبیل برنامه ریزی ، سازماندهی وکنترل در سازمان اتخاذ می کند ،مورد مطالعه قرارمی دهد.همچنین تصمیم گیری در هماهنگ نمودن عملیات در جهت تحقق اهداف سازمان نقش مهمی دارد .در پاره ای از موارد نیز بخشی از وظایف مدیر بعنوان تصمیم گیری محسوب شده است .مثلا برنامه ریزی بصورت روشن یک فرایند تصمیم گیری است .یا سازماندهی وهدایت مجموعه ای از تصمیم گیریهای مختلف است ماندی بعد از شمردن وظایف مدیر ،می افزاید تصمیم گیری فرایندی برای یافتن شقوق مختلف ،ارزیابی وانتخاب یکی از میان همه شقوق می باشد .از نظر این تحقیق تصمیم گیری در تمام وظایف مدیر وجود دارد تصمیم گیری مهمترین صفتی است که یک مدیر لایق وبرجسته را از دیگران متمایز می سازد. جداول مربوط به آزمونها در صفحه بعدمورد مطالعه قرار گیرد .
Correlations | ||||||||
Agahimodiran | Dm.Re | |||||||
Agahimodiran | Pearson Correlation | ۱ | .۹۳۶** | |||||
Sig. (2-tailed) | .۰۰۰ | |||||||
N | ۲۲۰ | ۲۲۰ | ||||||
Dm.Re | Pearson Correlation | .۹۳۶** | ۱ | |||||
Sig. (2-tailed) | .۰۰۰ | |||||||
N | ۲۲۰ | ۲۲۰ |