تسهیل همکاری و مشارکت بیشتر پیروان با رهبران از طریق ایجاد یک چشم انداز مشترک و تصریح اهمیت داشتن تعهد قوی نسبت به هدف.
ایجاد یک جوّ رقابتی سالم جهت توسعه ظرفیت های بالقوه کارکنان از طریق ارائه پاداشهای مادی و معنوی به افراد گروه برتر. در این صورت است که هر کدام از این نفرات برتر می توانند رهبران تحول آفرین آینده باشند و در راستای تحقق هر چه بیشتر اهداف گام بردارند.
تقویت روحیه جمع گرایی به جای فردگرایی از طریق ایجاد تیم های کاری و ارائه پاداش بر پایه همکاری و مشارکت اعضای این تیم ها، این امر می تواند منجر به افزایش انسجام میان اعضا شود.
فاصله گرفتن از ارزشهای سنتی و تشویق ارائه راه حل های جدید از طریق ارائه پاداش به افکار نو.
تفویض مسئولیت و اقتدار به پیروان در جهت توانمندسازی آنها.
استفاده از فنون تشویق خلاقیت مانند روش توفان مغزی و …
داشتن انتظارات بالا از پیروان و محول کردن مسئولیت های چالش برانگیز به آنها.
توجه به نیازهای یکایک پیروان و ایجاد فرصت برای شکوفایی و ارتقای آنان به سطح بالاتر توسعه شخصیتی.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
درگیر کردن پیروان و ارائه چشم انداز آینده جهت مشارکت بیشتر آنها در تحقق اهداف و داشتن تفکر خوش بینانه راجع به آینده، جهت افزایش انگیزه کارکنان نسبت به کار.
پیشنهاد هایی برای جهت تحقیقات آتی
بررسی رابطه بین سلامت روان و انگیزش کارکنان.
بررسی تاثیر تنوع در کار بر جوّ سازمانی.
بررسی رابطه سبک رهبری مدیران و کارآیی سازمان.
بررسی رابطه انگیزش کارکنان و کارآیی سازمان.
بررسی رابطه جوّ سازمانی نوآورانه و کارآیی سازمان.
محدودیت های تحقیق:
برخی از اهم محدودیت های این تحقیق به شرح زیر است:
عدم روحیه همکاری برخی از کارکنان سازمان در تکمیل پرسش نامه ها
عدم تکمیل دقیق و کامل پرسش نامه
دلایلی از قبیل کمبود امکان دسترسی مطلوب و کامل به اطلاعات و منابع مورد نیاز
گردآوری داده ها برمبنای پرسش نامه
محدودیت زمانی
منابع فارسی
آرون، ریمون.(۱۳۶۳).مراحل اساسی اندیشه در جامعه شناسی.(ترجمه باقر پرهام). تهران: انتشارات سمت.
احسانی، مریم،و صداقتی، مریم.(۱۳۹۱).بررسی ارتباط بین سبک های رهبری سرپرستاران با رضایت شغلی پرستاران شاغل در بخش های داخلی و جراحی بیمارستان های وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن. فصلنامه آموزش و اخلاق در پرستاری،۱، ۱۴.
ازکیا، مصطفی.(۱۳۷۰).مقدمه ای بر جامعه شناسی توسعه روستایی. تهران: انتشارات اطلاعات.
اشراقی، حسام ، و کاشف، میرمحمد.(۱۳۸۹). رابطه جو سازمانی با سبک رهبری مدیران ادارات تربیت بدنی استان اصفهان. دو فصلنامه علوم حرکتی و ورزش، ۱۶، ۳۸.
الماسیان، آناهیتا، و رحیمی کیا، امین.(۱۳۹۱). بررسی رابطه سبک رهبری مدیران و فرسودگی شغلی کارکنان ستادی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در سال ۱۳۹۰. فصلنامه یافته، ۵۱، ۶۹.
الوانی، سید مهدی. (۱۳۷۴). مدیریت عمومی. تهران: نشر نی.
ایران نژاد پاریزی، مهدی، و ساسان گهر، پرویز .(۱۳۸۲). سازمان و مدیریت از تئوری تا عمل. تهران: موسسه عالی بانکداری ایران.
بوگر، ویلیام.(۱۳۸۶). رهبری تحول آفرین در سازمان ها. (ترجمه: صمد مطلبی اصل). ماهنامه تدبیر، شماره ۱۸۱، ۴۹.
تابلی، حمید ،و تیرگر، هدایت ا….(۱۳۹۱). بررسی رابطه بین سبک رهبری تحول آفرین و خلاقیت کارکنان در سازمان های دولتی شهرستان نی ریز. فصلنامه ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، سال دوم، ۱، ۲۳-۱.
توسلی، غلامعباس.(۱۳۷۵). جامعه شناسی کار و شغل. تهران:انتشارات سمت.