میزان ضریب همبستگی
سطح معنی داری
نتیجه
قانون گرایی و رضایت مشتریان
۲۵۷
۵/۷۸ درصد
۰۰/۰
تائید فرضیه
به جهت نرمال نبودن توزیع متغیرهای قانون گرایی و رضایت مشتریان در نمونه از ضریب همبستگی اسپیرمن جهت آزمون این فرضیه استفاده شد. با توجه به جدول (۴-۱۷) مشاهده می شود که مقدار سطح معنی داری (Sig) بدست کوچکتر از ۰۱/۰ می باشد. لذا با اطمینان ۹۹ درصد می توان گفت که فرضیه تحقیق تایید و این رابطه معنادار می باشد. همچنین بر اساس این جدول می توان گفت شدت همبستگی بین دو متغیر قانون گرایی و رضایت مشتریان ۵/۷۸ + درصد می باشد که بیانگر رابطه مستقیم بین دو متغیر است. ازسویی ضریب تعیین بین دو متغیر نیز برابر با ۶۱۶/۰ میباشد که نشان می دهد متغیر قانون گرایی می تواند به میزان ۶/۶۱ درصد متغیر رضایتمندی بیمه گذاران را پیش بینی کند.
۴-۶- خلاصه فصل
در این فصل با بهره گرفتن از آزمونهای آماری متناسب شامل همبستگی اسپیرمن رسالت اصلی تحقیق یعنی آزمون فرضیه های تحقیق و دستیابی به اهداف تحقیق بر اساس دادههای به دست آمده پرداخته شد. لازم به ذکر است جامعه آماری این تحقیق، مشتریان خدمات بیمه کلیه نمایندگیهای بیمه در استان گیلان میباشد. نتایج مربوط به آزمونهای همبستگی نشان میدهد تمامی متغیرهای مستقل با رضایتمندی مشتریان رابطه مثبت و معنی داری دارد. شدت همبستگی و سطح معنی داری به شرح نمودار (۴-۱۲) میباشد:
تکریم ارباب رجوع
انصاف
نظم و ترتیب
قانونگرایی
پاسخگویی
۸۱٫۹
۴۴٫۳
۶۰٫۳
۶۰٫۱
۷۸٫۵
نمودار ۴-۱۲-شدت همبستگی و سطح معنیداری
فصل پنجم
نتیجه گیری و پیشنهادات
۵-۱- مقدمه
در فصل چهارم تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده از طریق پرسشنامه، مورد بررسی قرار گرفت.در این فصل مروری کلی بر نتایج حاصله از فرضیه های پژوهش انجام خواهد گرفت. همچنین جهت علاقمندان به ادامه تحقیق نیز پیشنهاداتی برای تحقیقات آتی ارائه خواهد شد. استفاده از نتایج این تحقیق منوط به در نظرگرفتن محدودیت های پژوهش می باشد، بنابراین به ذکر این محدودیت ها نیز میپردازیم. از آنجا که هدف این فصل، بررسی و بحث بیشتر بر روی مهم ترین نتایج تحقیق می باشد، ابتدا مروری توصیفی بر وضعیت پاسخ دهندگان داشته سپس به بررسی فرضیات تحقیق و نتایج مربوطه می پردازیم.
( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
۵-۲- نتایج آمار توصیفی
- از ۲۶۳ نمونه انتخاب شده ۳۷٫۳ درصد زن و ۶۱٫۲ درصد مرد بوده اند. به لحاظ سن، ۳٫۸ درصد بین ۱۸ تا ۲۵ سال؛ ۲۱٫۳ درصد بین ۲۶ تا۳۵ سال ؛ ۲۶٫۶درصد بین ۳۶ تا ۴۵ سال؛ ۲۱٫۳ درصد بین ۴۶ تا ۵۵ سال ؛ ۸٫۰درصد بیشتر از ۵۵ سال بوده اند. همچنین۳۵٫۴ درصد کمتر از یک میلیون تومان، ۵۷٫۰ درصد بین یک تا دو میلیون تومان؛ ۴٫۹ درصد بین دو تا پنج؛ ۰٫۴درصد بیشتر از ۵ میلیون تومان داشته اند. ۱۲٫۵ درصد مجرد و ۸۱٫۴ درصد متاهل بوده اند. از نظر مدرک ۱۲٫۵ درصد دیپلم، ۱۴٫۸ درصد کاردانی؛ ۵۱٫۰ درصد کارشناسی؛ ۱۹٫۴درصد کارشناسی ارشد و ۱٫۵ درصد دکترا بوده اند.
- کمترین مقدار متغیر تکریم ارباب رجوع ۱٫۰۰ و بالاترین مقدار آن ۵٫۰۰، میانگین ۳٫۱۶ است. با توجه به میانگین بدست آمده می توان گفت که متغیر مذکور از دیدگاه بیمه گذاران در سطح مطلوب قرار دارد.
- کمترین مقدار متغیر پاسخگویی ۱ و بالاترین مقدار آن ۵، میانگین ۲٫۵۱ است. با توجه به میانگین بدست آمده می توان گفت که متغیر مذکور از دیدگاه بیمه گذاران در سطح مطلوب قرار ندارد.
- کمترین مقدار متغیر انصاف ۱ و بالاترین مقدار آن ۵، میانگین ۲٫۵۴ است. با توجه به میانگین بدست آمده می توان گفت که متغیر مذکور از دیدگاه بیمه گذاران در سطح مطلوب قرار ندارد.
- کمترین مقدار متغیر نظم و ترتیب، ۱ و بالاترین مقدار آن ۴٫۵۰، میانگین ۳٫۱۶ است. با توجه به میانگین بدست آمده می توان گفت که متغیر مذکور از دیدگاه بیمه گذاران در سطح مطلوب قرار ندارد.
- کمترین مقدار متغیر قانون گرایی ۱ و بالاترین مقدار آن ۴، میانگین ۲٫۳۸ است. با توجه به میانگین بدست آمده می توان گفت که متغیر مذکور از دیدگاه بیمه گذاران در سطح مطلوب قرار ندارد.
- کمترین مقدار رضایتمندی مشتریان ۱ و بالاترین مقدار آن ۵، میانگین ۲٫۳۷ است. با توجه به میانگین بدست آمده می توان گفت که متغیر مذکور از دیدگاه بیمه گذاران در سطح مطلوب قرار ندارد.
۵-۳- نتایج بررسی فرضیات تحقیق
فرضیه ۱: بین پاسخ گویی و رضایت مشتریان بیمه طلایی در بیمارستانهای خصوصی سطح رشت رابطه معنا داری وجود دارد.
با توجه به نتایج حاصل، مشاهده می شود که مقدار سطح معنی داری (Sig) بدست کوچکتر از ۰۱/۰ میباشد. لذا با اطمینان ۹۹ درصد میتوان گفت که فرضیه تحقیق تایید و این رابطه معنادار می باشد. نتیجه به دست آمده با مطالعه لاهیجی (۱۳۹۰) همسو است.
فرضیه ۲: بین تکریم و رضایت مشتریان بیمه طلایی در بیمارستانهای خصوصی سطح رشت رابطه معنا داری وجود دارد.
با توجه به نتایج مشاهده می شود که مقدار سطح معنی داری (Sig) بدست کوچکتر از ۰۱/۰ می باشد. لذا با اطمینان ۹۹ درصد میتوان گفت که فرضیه تحقیق تایید و این رابطه معنادار می باشد. نتیجه به دست آمده با مطالعه لاهیجی (۱۳۹۰) همسو است.
فرضیه۳: بین انصاف و رضایت مشتریان بیمه طلایی در بیمارستانهای خصوصی سطح رشت رابطه معنا داری وجود دارد.
با توجه به نتایج مشاهده می شود که مقدار سطح معنی داری (Sig) بدست کوچکتر از ۰۱/۰ می باشد. لذا با اطمینان ۹۹ درصد میتوان گفت که فرضیه تحقیق تایید و این رابطه معنادار می باشد. نتیجه به دست آمده با مطالعه لاهیجی (۱۳۹۰) مغایرت دارد.