- تبلیغات جهت معرفی جاذبه های گردشگری منطقه
- حفظ و نگهداری و ایجاد مناطق گردشگری
- استفاده از کارشناسان و مردم بومی جهت برنامه ریزی برای جاذبه های گردشگری
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
- بازنگری به نحوه توزیع امکانات، خدمات و تسهیلات گردشگری و اولویت دهی و تخصیص مجدد این نوع امکانات به مناطق گردشگری با قابلیت بالا و متوسط
- ضمن بازنگری به نوع و نحوه برنامه ریزی و حمایت دولتی از نواحی گردشگری، بهره گیری منطقی از نهادها، قوانین و مقررات حمایتی در جهت توسعه و تجهیز زیرساختها، تسهیلات و تجهیزات مختلف گردشگری در منطقه مورد مطالعه صورت گیرد
- بازنگری و توسعه نهادها و سازمانهای مرتبط در منطقه برای آموزش مردم و گردشگران جهت استفاده مطلوب و بهینه از جاذبه ها
استراتژی
فرصت ها
(WO)
- حفظ و حراست از بناهای تاریخی و مذهبی باستانی
- بهسازی و زیباسازی محیط پیرامون بناهای تاریخی و مذهبی
- بهسازی جاده ها و نصب علایم راهنمایی و رانندگی
- بالا بردن امنیت منطقه با تشکیل پلیس توریسم
- استفاده از پتانسیل منطقه جهت فقر زدائی و رفع بیکاری در منطقه
- ایجاد بستر مناسب جهت سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه
- افزایش انگیزه مسافرت در بین طبقات شهرنشین
- شناسایی و بهره گیری از جاذبه ها، فراورده ها و دیگر مزیتهای نسبی گردشگری این منطقه
- استفاده از نیروهای متخصص و با تجربه به منظور ایجاد تشکل های تعاونی مردمی و همچنین ترویج و آموزش گردشگری از طریق نشستها و جلسات مختلف با مردم منطقه
- ایجاد هماهنگی مابین نهادها و بخشهای مختلف مرتبط با گردشگری
استراتژی نقاط قوت
(SO)
- نگاه دولت به گردشگری شهرستان به لحاظ توانایی گردشگری در ایجاد درآمد
- آموزش و برطرف کردن نیازهای مرد منطقه در جهت کاهش استفاده از جنگلها و مراتع
- جلوگیری از آلودگی منابع آب و خاک منطقه
- پوشش مراکز بهداشتی در سطح شهرستان
- متنوع کردن جاذبه های منطقه جهت جذب گردشگران بیشتر
- آموزش ساکنین جهت برخورد مناسب با گردشگران
- زمینه سازی و تشویق مردم به مشارکت در جهت توسعه زیرساختها، تجهیزات و تسهیلات مختلف گردشگری و کسب درآمد از این طریق و همچنین استفاده از مشارکت بخش خصوصی در زمینه هایی که مردم نمی توانند مشارکت و یا سرمایه گذاری نمایند
- برگزاری سمینارها و نشستهای مختلف توسط دستگاه های ذیربط در جهت توسعه گردشگری در منطقه
- تدوین قوانین و مقررات ویژه جهت استفاده بهینه از جاذبه ها و فراورده های گردشگری و جلوگیری از تخریب و آلودگی این منابع
استراتژی
پرهیز ازتهدید
(WT)
- ایجاد مراکز اقامتی در سطح شهرستان
- ایجاد و توزیع مناسب رستورانها و اغذیه فروشی ها در سطح شهرستان و توجه به کیفیت آنها
- تشویق و ارائه تسهیلات به بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در بخش گردشگری
- توجه و سرمایه گذاری دولت در بخش گردشگری
- ایجاد تأسیسات و تجهیزات تفریحی و ورزشی در پیرامون جاذبه های تاریخی و مذهبی
- فرهنگ سازی توسط سازمانهای مربوطه جهت حفظ بناهای تاریخی
- توجه به جاده ها و تعمیر و نصب علایم راهنمایی و رانندگی
- بهره برداری از توان تشکیلاتی، قوانین و مقررات در جهت کاهش مخاطرات و فرسودگی بناهای تاریخی و مذهبی
- تأمین امنیت مناطق گردشگری در جهت جلوگیری از بروز تخلفات اجتماعی و سایر تخلفات
- تنوع بخشی به امکانات، فعالیتها و خدمات توریستی به منظور جلب رضایت گردشگران و بالطبع افزایش تعداد گردشگران
استراتژی به حداقل رساندن نقاط ضعف
(ST)
جدول۵- ۴۵- نظام تحلیل راهبردها و استراتژی گردشگری فرهنگی و هنری بر پایه مدل((swot