- در این پژوهش فرایندهای خروجی تبلیغات شفاهی به صورت چهار متغیر بررسی شدند پیشنهاد می شود که در تحقیق های آینده به بررسی دیگر متغیرها و هم چنین فرایندهای ورودی تبلیغات شفاهی در میان گردشگران پرداخته شود.
- پیشنهاد می شود که در پژوهش های دیگر به بررسی ویژگی های جمعیت شناختی گردشگران نیز توجه شود و مشخص شود که چه گروهی با چه ویژگی هایی تبلیغات شفلهی بیشتری را در مورد ایران انجام می دهند و آن ها به عنوان گروه های هدف در نظر گرفته شوند.
-
-
- در این تحقیق در سوالات جمعیت شناختی به بررسی هدف گردشگران پرداخته شد اما به ارتباط بین نوع گردشگران و تلاش آن ها برای انتقال تبلیغات شفاهی پرداخته نشد. توصیه می شود که در تحقیقات آتی به این مسئله نیز توجه گردد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
-
- نمونه انتخاب شده این تحقیق گردشگران ورودی اروپایی بود توصیه می شود که در تحقیقات آتی نمونه انتخابی از دیگران گردشگران نیز باشد تا بتوان تاثیر تبلیغات شفاهی آن ها را نیز در نظر گرفت.
۵-۷- محدودیت های تحقیق :
- نکته ایی که به عنوان یکی از محدودیت های این تحقیق می باشد جامعه آماری و حجم نمونه انتخابی بود که پاسخ دهندگان گردشگران اروپایی و گردشگرانی بودند که در هتل های هما اقامت داشتند. که همین یکدست بودن گردشگران به عنوان محدودیت مطرح می شود.
- عدم همکاری گردشگران در پاسخگویی به سوالات ، عدم دسترسی به کلیه شبکه های اینترنتی و سایت های علمی از جمله عوامل دیگر محدود کننده کار تحقیق محسوب می شدند.
منابع
منابع فارسی
پاپلی یزدی، محمد حسین. و سقایی، مهدی. (۱۳۸۵). گردشگری (ماهیت و مفاهیم). تهران: انتشارات سمت.
حبیبی، آرش. (۱۳۸۶). آموزش کاربردی نرم افزار SPSS، تهران، نشر الکترونیک
دلاور، علی. (۱۳۸۰). راهنمای تحقیق و ارزشیابی، تهران: انتشارات ارسباران.
دیواکارشارما. (۱۳۸۴) ،روابط عمومی حرفه ای بالنده ،مترجم میتراکیوان، مرکزمطالعات وتحقیقات رسانه ها ، چاپ اول.
رنجبریان، بهرام ، جلیلوند، محمدرضا (۱۳۹۰) ، تاثیر تبلیغات دهان به دهان بر خرید خودروهای داخلی ، چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت بازاریابی
رادمهر رضا، رضایی دولت آبادی حسین ، شالی کار مهدی (۱۳۹۰) ، “بررسی تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی در مدیریت گردشگری” ، مقاله ارائه شده در اولین همایش بین المللی مدیریت گردشگری و توسعه پایدار دانشگاه آزاد اسلامی مرودشت
سرمد، زهره، بازرگان، عباس، حجازی، الهه(۱۳۸۰). روش های تحقیق در علوم رفتاری، چاپ پنجم، تهران، نشر آگاه
کلانتری، خلیل(۱۳۸۸)، مدلسازی معادلات ساختاری در تحقیقات اجتماعی- اقتصادی، تهران: انتشارات فرهنگ صبا
کلانتری، خلیل.(۱۳۸۲). پردازش و تحلیل داده ها در تحقیقات اجتماعی- اقتصادی، چاپ اول، تهران، نشر شریف
لاولاک ، کریستوفر و رایت ، لارن (۱۳۸۲) ، اصول بازاریابی و خدمات ، ترجمه ابوالفضل تاج زاده نمین ،تهران، انتشارات سمت
نوابخش، مهرداد و رفیعی فر، مریم( ۱۳۸۹ ) بررسی اجمالی آثار گردشگری بر زندگی اقتصادی اجتماعی مردم روستای زیارت، فصلنامه آمایش، سال سوم، شماره ۹، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر.
نوری ، هدایت الله ، سوری ، فرشاد ، کاظمی ، زینب (۱۳۹۱) ، بررسی تبلیغات شفاهی و تحلیل تاثیر آن بر جذب گردشگران روستایی مطالعه موردی روستاهای هدف گردشگری شهرستان پاوه، نشریه کاربردی تحقیقات جغرافیایی سال دوازدهم شماره ۲۴
هومن، حیدر علی(۱۳۹۰). مدل یابی معادلات ساختاری با کاربرد نرم افزار لیزرل، چاپ چهارم، تهران، انتشارات سمت
یحیایی احمد ، تاوتلی مهرداد (۱۳۸۵) ، تشریفات هتل ، انتشارات آذربرزین، چاپ اول
منابع لاتین
Aaker, D. (1991). Managing brand equity. New York: The Free Press
Alegre, J., &Juaneda, C. (2006). Destination loyalty: Consumers’ economic behavior.Annals of Tourism Research, 33(3), 684-706
Anderson, Eugene W. (1998), “Customer Satisfaction and Word-of-Mouth,” Journal of Service Research , 1 (1), 5-17
Anand, B. N., & Khanna, T. (2000). Do firms learn to create value? The case of alliances. Strategic Management Journal, March Special(21).
۲۹۵-۳۱۵٫
Arasli. H, Mehtap. S. S and Turan. K. S, (2005) Customer service quality in the Greek Cypriot banking industry,
Managing service quality, Vol.15 No.1, , 41-56
Arndt, J. (1967). Role of product-related conversations in the diffusion of a new product. Journal of Marketing Research , 4, 291-295.
Arndt, J. (1967), Word of Mouth Advertising: A Review of the Literature, Advertising ResearchFoundation, Inc., New York, NY.
Babin, B. J., Lee. Y-K, Kim. E-J, & Griffin.M. (2005). “Modeling consumer satisfaction and word-of-mouth: restaurant patronage in Korea”, Journal of Services Marketing, Vol. 19 No. 3, pp. 133–۱۳۹٫
Balter, D.,;Butman, J. Balter, D., &Butman, J. (2005). Grapevine: The new art of word-of-mouth marketing. New York: Penguin. Biggart
Bansal, H. S., &Voyer, P. A. (2000). Word-of-mouth processes within a services purchase decision context. Journal of service research, 3(2).166-177.
Barbara, Z., &Vesna, Z. (2006). Examination of co-operative norms, beliefs in interpersonal trustworthiness, complementary capabilities and realizedcompetitive advantages in business-to-business relationships. Economic and Business Review for Central and South - Eastern Europe, 8(1).19.
Bentler, P. M., & Bonett, D. G. (1980). Significance tests and goodness of fit in the analysis of covariance structures. Psychological bulletin, 88(3), 588
Bigne, J. E., Andreu, L., &Gnoth, J. (2005). The theme park experience: An analysis of pleasure, arousal and satisfaction. Tourism Management, 26(6), 833-844.
Bollen, K. A., & Barb, K. H. (1981). Pearson’s r and coarsely categorized measures. American Sociological Review, 46, 232-239.
BLACKWELL, R., et al., 2001. Consumer Behavior. ۹th ed. Orlando: Harcourt.