۵۵.۱%
۲.۰%
۱۰۰.۰%
۱۵
۲
۸
۲۷
۸
۲
۴۷
۴.۳%
۱۷.۰%
۵۷.۴%
۱۷.۰%
۴.۳%
۱۰۰.۰%
۱۶
۰
۱۲
۱۵
۲۰
۳
۵۰
.۰%
۲۴.۰%
۳۰.۰%
۴۰.۰%
۶.۰%
۱۰۰.۰%
جدول شماره (۴-۷ ): توزیع فراوانی شاخصهای مربوط به ارتباط آموزش ضمن خدمت با مهارت شغلی درکارشناسان و مدیران سازمان
بر اساس جدول فوق ۴۰.۷% (مجموع درصدهای موافق و کاملا موافق ) از کارشناسان و ۴۵.۸% از مدیران اعلام داشته اند که دوره های آموزشی ضمن خدمت برگزار شده باعث افزایش توان انجام کارهایشان بدون راهنمایی دیگران شده است. ۴۱.۶% از کارشناسان بیان داشته اند که این دوره ها در عمل تاحدودی مورد استفاده قرار می گیرد اما ۴۲.۶% از مدیران معتقدندکه دوره های ضمن خدمت در عمل مورد استفاده واقع می شوند. ۴۳.۲% از کارشناسان و ۴۶% از مدیران اظهار نموده اند که توانایی آنها را در تحلیل عوامل داخلی و محیطی بخش معدن و صنایع معدنی تاحدودی افزایش داده است. ۴۷% از کارشناسان و ۴۶% از مدیران بیان داشته اند که باعث بالا بردن توانایی انجام کارهایشان گردیده است. ۴۸.۳% از کارشناسان و ۴۹% از مدیران اعلام داشته اند که باعث افزایش توانایی آنها در حل مساله شده است. ۴۹.۳% از کارشناسان عنوان نموده اند که آموزش این دوره ها باعث افزایش توانایی آنان در استفاده از تکنولوژی های جدید در سازمان شده است در حالیکه ۴۴% از مدیران تاحدودی با این نظر موافق بوده اند. ۴۸.۷% از کارشناسان و ۵۲% از مدیران اعلام داشته اند که مهارت برنامه ریزی را در آنها افزایش داده است. همچنین ۵۲.۷% از کارشناسان و ۴۸.۹% از مدیران معتقدند که قدرت تصمیم گیری را در آنان افزایش داده است. ۵۵.۱% از کارشناسان و ۵۷.۱% از مدیران براین باورند که قدرت سازمان دهی را در آنان افزایش داده است. ۴۳.۵% از کارشناسان و ۵۷.۴% از مدیران بیان نموده اند که تاحدودی توان تشخیص منابع را در آنان افزایش داده است. و در نهایت ۴۶% از مدیران اعلام داشته اند که آموزشهای ضمن خدمت باعث افزایش توانایی آنان در تهیه گزارشها تخصصی شده است اما ۴۱.۸% از کارشناسان نظر متوسط داشته اند. بنابراین بطور میانگین ۴۶.۷% (میانگین مجموع درصدهای موافق و کاملا موافق) از کارشناسان و ۴۵.۱% از مدیران معتقدند که دورههای آموزش ضمن خدمت موجب افزایش مهارت شغلی کارشناسان و مدیران سازمان شده است. اما ۳۷.۶% از کارشناسان و ۳۹.۷% از مدیران تاحدودی با این نظر موافق بوده اند.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
نمودار (۴-۷) فراوانی شاخصهای مربوط به ارتباط آموزش ضمن خدمت با مهارت شغلی درکارشناسان و مدیران سازمان
نمودار (۴-۸) فراوانی شاخصهای مربوط به ارتباط آموزش ضمن خدمت با مهارت شغلی درکارشناسان و مدیران سازمان
سوالات جدول به ترتیب زیر می باشد:
۱۷ – رفتار و برخورد مناسب با مشتریان را در من بهبود بخشیده است .
۱۸ – باعث رعایت مقررات و انضباط اداری در من شده است .
۱۹ – باعث بهبود جدیت در انجام وظایف شغلی ام شده است .
۲۰ – باعث افزایش روحیه همکاری و کار گروهی در من شده است .
۲۱ – باعث افزایش خلاقیت و نوآوری در زندگی شغلی ام شده است .
۲۲ – بهتر با دیگران ارتباط برقرار می کنم .
۲۳ – باعث افزایش سرعت پاسخگویی ام به مخاطبان شده است .