هدف های استراتژیک (بلند مدت): ۲۶
۲-۳-سازماندهی ۲۶
ساختار سازمانی، هماهنگی ۲۶
ساختار سازمانی چیست؟ ۲۷
ساختار سازمانی ۲۸
تمرکز و عدم تمرکز ۲۸
رسمیت در سازمان ۳۰
۲-۴-هدایت یا رهبری ۳۰
تعریف رهبری ۳۰
وظایف رهبری ۳۲
سبک یا شیوه رهبری ۳۲
طبیعت انگیزش انسان در کار ۳۳
برنامههای سازمانی برای ایجاد انگیزش در کارکنان ۳۵
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
غنی سازی شغلی ۳۸
۲-۵-هماهنگی ۳۹
راه هایی برای ایجاد هماهنگی موثر ۳۹
ارتباطات در سازمان ۴۲
ارتباطات عمودی در سازمان ۴۲
ارتباطات غیر رسمی یا پیش بینی نشده در سازمان ۴۳
۲-۶-کنترل ۴۵
مفهوم و اهمیت کنترل ۴۵
تعاریف کنترل ۴۶
فرایند کنترل ۴۷
ویژگیهای کنترل مؤثر ۵۰
روش های مختلف کنترل ۵۲
کنترل پیش از عمل ۵۳
کنترل بعد از عمل ۵۴
۲-۷-وظایف مدیر فروش در ابعاد پنج گانه ۵۴
۲-۸-وظایف اختصاصی مدیر فروش صادرات ۵۷
۲-۹-بازاریابی ۵۸
۲-۹-۱-مفهوم بازار ۵۸
۲-۹-۲-تعریف بازاریابی و واژه های اساسی آن ۵۹
۲-۱۰-صادرات ۶۲
۲-۱۰-۱-جایگاه صادرات در اقتصاد کشور ۶۲
۲-۱۰-۲-جایگاه صادرات غیرنفتی در اقتصاد کشور ۶۳
۲-۱۰-۳-اهمیت صادرات در شرکتهای کوچک و متوسط ۶۳
۲-۱۰-۴-تفاوت های عمده بین صادرات و بازاریابی داخلی ۶۵
۲-۱۰-۵-محرک های صادراتی در شرکتها ۶۶
۲-۱۱-پیشینه تحقیق ۷۰
چکیده
تحقیق حاضر تحت عنوان « شناساییقابلیتهاومهارتهایموردنیازبرایمدیرانفروشدرسطحبینالملل» است. در فصل اول، کلیات تحقیق تشریح شده است. در این فصل بیان مسئله، اهمیت و ضرورت تحقیق، سوالات پژوهشی و تعاریف مفاهیم بیان شده اند. در فصل دوم تحقیق به مرور ادبیات نظری و پیشینه تحقیق پرداخته شده است. در این فصل ابتدا مباحثی درباره وظایف ۵ گانه مدیران فروش (برنامه ریزی، سازماندهی، هماهنگی، رهبری و کنترل) آورده شده است.
سپس در خصوص وظایفاختصاصیمدیرفروشو ضرورت توجه به آن بحث شده است. عریفبازاریابیوواژههایاساسیآن، نقش، جایگاه و اهمیت صادرات بخشی دیگر از مباحث نظری را تشکیل داده است.
همچنین سابقه تحقیقات پیشین در ارتباط با موضوع تحقیق مرور و نقد شده است. در مرور تحقیقات پیشین توجه خاصی به تحقیقات مرتبط با مدل تئوریک تحقیق شده است.
در فصل سوم تحقیق، روش اجرا توضیح داده شده است. روش تحقیق توصیفی- پیمایشی بوده و جامعه آماری شامل « کارشناسان و مدیران ارشد شرکت های صادرکننده تولیدات سلولزی» می باشد. بدلیل محدود بودن جامعه آماری از شیوه تمام شماری برای انتخاب نمونه استفاده می شود. از مطالعات کتابخانه ای ، پرسشنامه و مصاحبه جهت گردآوری اطلاعات بهره گرفته شده است. پرسشنامه شامل یک بخش اطلاعات زمینه ای و یک بخش ابعاد اصلی مورد سنجش می باشد. برای هر بعد متغیر گویه در نظر گرفته شده است که و روایی و پایایی کل پرسشنامه مورد قبول بوده است. (ضریب آلفا برای ارزیابی پایایی برابر ۹۰/۰ بدست آمده است. ) در فصل چهارم نیز در دو بخش توصیفی و استنباطی داده های را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده ایم . در بخش استنباطی با بهره گیری از آزمون فریدمن، سوالات تحقیق را پاسخ داده ایم .
نتایج نشان دادند که دو گروه مهارت برنامه ریزی و سازماندهی بالاترین رتبه را کسب کرده اند. یعنی پاسخگویان اهمیت بیشتری به آنها داده اند.
فصل اول: کلیات تحقیق
۱-۱-بیان مسأله
به طور اجمالی می توان عنوان نمود که ساختار فعلی مدیریت بیشتر سنت گرا است و کمتر به دنبال شیوه های جدید مدیریتی و خصوصا علم مدیریت می باشد و ساختار فعلی انگیزه کار و تلاش بیشتر در جهت ارتقا و اعتلای دانش مدیریت و حتی علوم دیگر را از افراد می گیرد. هرگونه اقدام در جهت بهبود این وضعیت از مسیر اصلی خود خارج شده و سر از مسایل نا مربوط درمی آورد. تنها چیزی که خسارت سنگین آن هرگز محاسبه نمی شود سوء مدیریت و عدم آشنایی مدیران با دانشهای جدید مدیریتی است. به دلیل ماهیت حرفه مدیریت و این که مدیران چارچوبها را مشخص می کنند و وظیفه دیگران حرکت در محدوده آنها می باشد. دامنه تاثیرات و مشکلات ناشی از ضعف مدیران در بلند مدت و در مقیاس وسیعی گسترش یافته و این مشکلات به سختی و با هزینه های گزاف قابل جبران بوده و در مواردی غیر قابل جبران می باشد.(عادل آذر و فدایی، ۱۳۸۲)
امروزه با وجود پیدایش مکتبهای مختلف مدیریتی و تحریر کتابها و مقالات مختلف در این زمینه و همچنین تأثیر مدیریت علمی در انقلاب صنعتی و فراصنعتی، هنوز مشاهده میشود که بسیاری از مدیران بخشهای مختلف، کارشناسانی (مهندسان) هستند که در رشته فنی خاصی، تحصیل و تجربه دارند اما آگاهی لازم علم مدیریت را ندارند. این امر موجب تداخل وظیفه و گاه فعالیت نامربوط و عدم تخصصی شدن و آشفتگی امور شده است. این مسئله، نشاندهنده عدم تعریف درست و شناخت صحیح از مدیر و مدیریت در جامعه است.
بهبود مدیریت یک موضوع مدیریتی روزدنیا می باشد که اصول چارچوب مشخصی را برای دگرگون کردن و متحول نمودن سازمان ها از نظرساختار ، گردش کار ، شناسایی فرایندهای اصلی و فرعی ، فرهنگ سازمان و … ارائه می دهد تا با بهره گرفتن از آنها بتوان سازمان ها را دردنیای پرتلاطم و نامطمئن امروز کارا و اثربخش نمود ..