۳-۶- ابزار تجزیه و تحلیل داده ها
دراین پژوهش برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش آمار توصیفی استفاده شده است. به منظور سازمان دادن، خلاصه کردن، طبفه بندی نمرات خام، توصیف اندازه های نمونه، تنظیم جدول توزیع فراوانی درصدها و محاسبه شاخص های پراکندگی نظیر میانگین، انحراف معیار و نمودارها از آمار توصیفی شد. سپس جهت بررسی فرضیه های تحقیق از آزمونهایتی تک نمونه ای، تی زوجی،تی مستقل ، تحلیل واریانس یک طرفه و آزمون فریدمن و آزمون کلمگروف اسمیرنف استفاده شده است.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
۳-۷- شیوه گردآوری داده ها
برای گردآوری داده ها پژوهشگر بعد از گرفتن معرفی نامه از دانشگاه، به مسؤل حراست اداره کل آموزش و پرورش کرمان مراجعه و بعد از معرفی، درخواست اجرای تحقیق در بین دبیران تربیت بدنی شهرکرمان را مطرح نموده، و مجوز پخش و جمع آوری پرسشنامه را دریافت کرد. در مرحله بعد، برای توزیع پرسشنامه به مسؤلین تربیت بدنی مراجعه و تاریخ جلسه دبیران تربیت بدنی را از آنها گرفته و در موعد مقرر پرسشنامه ها توزیع شد، و در پایان جلسه پرسشنامه های تکمیل شده جمع آوری شد.
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل دادهها
مقدّمه
تحقیق حاضر به بررسی میزان دستیابی به اهداف برنامه درسی تربیت بدنی دوره متوسطه در سال تحصیلی ۹۲-۹۳ از دیدگاه دبیران تربیت بدنی شهرکرمان می پردازد که نتایج آن به صورت کلی مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد داده های مورد نیاز تحقیق از ۵۴ پرسشنامه، که حاوی سؤالات مشخصات فردی و سؤالات مربوط به فرضیه های تحقیق است جمع آوری گردیده است. با بهره گرفتن از جدول های فراوانی و نمودارهای ستونی، توصیفی از وضعیت شاخص های دموگرافیک و متغیرهای تحقیق ارائه گردیده است. جهت بررسی فرضیه های تحقیق از آزمونهای تی تک نمونه ای[۷۸]، تی جفتی[۷۹]، تی مستقل [۸۰]، تحلیل واریانس یکطرفه [۸۱]و آزمون فریدمن [۸۲]و آزمون کلمگروف اسمیرنف [۸۳]استفاده شده است.
۴-۱: توصیف شاخص های دموگرافیک (بررسی ویژگی های عمومی)
۴-۱-۱ : وضعیت جنسیت آزمودنی ها
براساس نتایج جدول ۴-۱ از بین آزمودنی های پاسخگوی مورد بررسی ۲۴ نفر ۴(/۴۴ درصد) زن و۳۰ نفر (۶/۵۵ درصد) مرد هستند (جدول و نمودار ۴-۱).
جدول ۴-۱ : توزیع فراوانی وضعیت جنسیت آزمودنی ها
وضعیت جنسیت | فراوانی | درصد فراوانی | فراوانی تجمعی | |
پاسخگو | زن | ۲۴ | ۴/۴۴ | ۴/۴۴ |
مرد | ۳۰ | ۶/۵۵ | ۰/۱۰۰ | |
کل | ۵۴ | ۰/۱۰۰ |
نمودار ۴-۱ : درصد فراوانی وضعیت جنسیت آزمودنی ها
۴-۱-۲ : وضعیت سابقه خدمت
نتایج جدول۴-۲ نشان میدهد که از بین آزمودنی های پاسخگوی مورد بررسی ۱۲ نفر (۱/۲۳ درصد) دارای سابقه خدمت ۵-۱سال، ۷ نفر (۵/۱۳ درصد) ۱۰-۶ سال، ۹ نفر (۳/۱۷ درصد) ۱۵-۱۱ سال، ۱۱ نفر (۲/۲۱ درصد) ۲۰-۱۶ سال، ۷ نفر (۵/۱۳ درصد) ۲۵-۲۱ سال، ۶ نفر (۵/۱۱ درصد) بالاتر از ۲۵ سال سابقه خدمت دارند (جدول و نمودار ۴-۲).
جدول ۴-۲ : توزیع فراوانی وضعیت تحصیلی آزمودنی ها