: پاسخ خبرگان
: میانگین پاسخ
: انحراف استاندارد پاسخهاs
: حجم نمونهn
۳-۸- خلاصه فصل
در این فصل کلیات روش تحقیق به کار گرفته شده در تحقیق حاضر مورد بررسی قرار گرفت . پرسشنامه ابزار جمع آوری اطلاعات بوده و ارزیابی پایانی آن نیز بااستفاده از نرم افزار spss صورت خواهد گرفت . همچنین روایی پرسشنامه نیز با هماهنگی استاد محترم راهنما و مشورت با صاحبنظران احراز گردیده است . جامعه آماری تحقیق ، متشکل از ۱۵ نفر از مدیران اداره آموزش و پرورش در سال ۱۳۹۳ بود.
فصل چهارم
مدلسازی و تحلیل آماری
۴-۱- پیشگفتار
تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم یک ابزار مدیریتی محسوب میشود که به وسیله آن میتوان سیستمهای کسب و کاری مختلف را ایجاد کرده، بهبود یا تغییر داد. با بهره گرفتن از این ابزار میتوان ضمن شناخت جنبههای مختلف سیستم، چگونگی کارکرد و نحوه تعامل و ارتباط اجزای آن با یکدیگر، اقدام به اصلاح، بهبود، طراحی یا بازطراحی سیستمهای کسب و کاری نمود. در واقع تجزیه و تحلیل سیستمها از ابزارهای اساسی مدیریتی در تغییر سازمانها در راستای بهبود عملکرد آنها محسوب میگردد.
آموزش و پرورش، وظایف زیادی بر عهده دارد، در این فصل مهمترین وظایف این سازمان را عنوان نموده و به تجزیه و تحلیل آن توسط متدولوژی RUP و زبان مدلسازی UML و با بهره گرفتن از نزمافزار Rational Roze میپردازیم.
۴-۲-مدلسازی سازمان آموزش و پرورش
در این بخش به مدلسازی سازمان آموزش و پرورش با بهره گرفتن از متدولوژی RUP و زبان مدلسازی UML میپردازیم. در این راستا، ابتدا به بررسی نیازمندیها، نمودار مورد کاربری و ترشیح هر کدام ازموارد کاربری و نمودار توالی مربوط به آنها میپردازیم.
اهم وظایف سازمان آموزش و پرورش عبارت است از:
۱-تهیه و تنظیم مقرررات و تنظیم لوایح مزبوط به وظایف محوله
۲-همکاری با وزارت های فرهنگ و آموزش عالی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دستگاههایی که بهنحوی درامر اموزش دخالت دارند جهت هماهنگ نمودن آموزشها در چارچوب نظام اموزشی کشور
۳-تأمین و تدارک نیازمندیهای آموزشی و پرورشی
۴-تألیف و توزیع کتب درسی و نشریات کمک آموزشی براساس برنامهریزیهای زمانبندی شده در چارچوب نظام آموزشی
۵-آموزش مستمر معلمان و کارکنان وزارت بهمنظور ارتقاء سطح توانایی شغلی آنان
۶-جذب و انتخاب افراد صالح برای تعلیم و تربت از طریق گزینش
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
۷-تأمین نیاز نیروی انسانی آموزشیو پرورشی وزارت
۸-تأمین آموزش و پرورش رایگان تا پایان دوره متوسطه
۹-صدور اجازه تأسیس و نظارت مستمر بر مدار س وابسته به مردم و دیگر دستگاه های اجرایی و آموزشگاههای آزاد
۱۰-ایجاد و اداره مدارس ایرانیان مقیم خارج از کشور با هماهنگی وزارت امور خارجه
۱۱-نظارت بر اجرای صحیح و دقیق کلیه آییننامهها و سنجش و ارزیابی نتایج حاصله از برنامهها
۱۲-نظارت بر امتحانات و سؤالات نهایی دوره متوسطه
۱۳-ارتباط مستمر با اولیاء دانش آموزان و استمداد از آنها در تعلیم و تربیت
با بررسیها و مطالعه روی سازمان آموزش و پرورش، چارت سازمانی نشان داده شده در شکل (۴-۱) را در این تحقیق برای این سازمان، درنظر گرفتهایم.
شکل ۴-۱- چارت سازمانی آموزش و پرورش
نمودار مورد کاربری سازمان آموزش و پرورش با توجه به بررسی وظایف آن بهصورت شکل (۴-۲) میباشد:
شکل ۴-۲- نمودار مورد کاربری سازمان آموزش و پرورش
در ادامه به شرح هر یک از موارد کاربرد یا به عبارتی فعالیتها و اهداف سازمان آموزش و پرورش و نمودار توالی مربوط به آنها میپردازیم.
جدول ۴-۱- تشریح مورد کاربری مربوط به استخدام نیروی آموزشی
سناریوی شماره ۱ | سازمان آموزش و پرورش | نام: استخدام نیروی آموزشی Actor:متصدی استخدام و متقاضی |
||
(Pre-Condition): متقاضی، تقاضای استخدام میکند. |