۳- وضعیت شرکت کاشی الوند در میان رقبای داخلی
از دیدگاه کارشناسی و بدون اغراق می توان از نظر کیفی الوند را در داخل بدون رقیب و از لحاظ کمی در بالاترین سطح قرار داد . این شرکت با تدوین جداول غالب لعاب و مواد مصرفی در بین تامین کنندگان که عمدتا” خارجی و یا در سطح بالای کیفی و قابل رقابت با منابع موثق خارجی هستند همواره تلاش در ارتقاء کیفیت محصولات خود دارد .
۴- شرایط فعلی تولیدکنندگان کاشی در بازار داخلی کشور
باعنایت به وضعیت موجود رقابت بسیار زیاد و محسوس است .متاسفانه باتوجه به تخصصی بودن بحث کیفیت در بسیاری موارد درک مشتری از کیفیت درحدی است برخی از تولیدکنندگان داخلی نیاز مشتری را کاملا” مرتفع نکرده و حتی حداقل ها را رعایت نمی کنند و این امر منجر به گسترش تفکر پایین بودن کیفیت محصولات داخلی می شود .
۵- مزایای تولیدات کاشی الوند نسبت به رقبای داخلی و خارجی
نسبت به رقبای داخلی سبد محصولات الوند تکمیل و از نظر رقبای خارجی قیمت محصولات الوند با توجه به تنوع طرح و تشابه کیفی ارزانتر است . که این امر مزیت رقابتی خوبی را فراهم می کند .علاوه بر آن کاشی الوند با خدمات پیش از فروش در خصوص ارائه راهنمائی جهت خرید و حتی نحوه دکوراسیون و با تضمین کیفی محصولات تصمیم گیری برای مشتری را ساده می کند .
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
۶- برنامه های آتی در زمینه تولیدات , گسترش کاری , صادرات و …..
باتوجه به رقابت تنگاتنگ کاشی الوند با تولیدکنندگان بنام دنیا همواره تلاش مستمری جهت ارتقاء کیفیت محصولات و بهبود مستمر تولید و بروز نگاه داشتن تکنولوژی صورت گرفته که انشاء اله موجب افزایش میزان اعتبار الوند و بالطبع صادرات و فروش در آینده خواهد شد .
پر شده تولید مشترک کاشی الوند با شرکت معروف تولید کننده کاشی در ایتالیا در همین راستا است . این برنامه یک قرارداد همکاری لیسانس دانش فنی و همه جانبه است که درآینده با شراکت در معادن مواد اولیه و بازارها موفق تر خواهد بود .
۷- مشکلات فراروی شرکت کاشی الوند
مهمترین مشکل الوند عدم توازن کیفیت الوند با سایر رقبا و درک این موضوع از سوی بازار است . ما در الوند هیچوقت به حداقل ها فکر نمی کنیم بلکه همیشه خود را ملزم به اجرای استانداردهای کیفی بالای اروپایی می دانیم . این بحث به معنی افزایش قیمت تمام شده نسبت به سایر رقبای داخلی می شود . از طرف دیگر ورود کاشی ارزان چینی و یا محصولات استوک خارجی و اینکه تصویر جنس خارجی در ذهن مشتری تصویر مطلوبی است سبب میشود مشتری حتی جنس بی کیفیت خارجی را ارجح به کالای مرغوب داخلی بداند. تعبیر این طرز تفکر با توجه به عدم همکاری برخی از تولید کنندگان داخلی که بعضاً نسبت به کیفیت تعهدی ندارد کار را دشوار می سازد .
۸- برترین محصول شرکت
محصولات الوند از لحاظ مسائل کیفی دارای ویژگیهای خاصی میباشند ولی کاشی های لعابدار سایز بزرگ و کاشی پرسلانی الوند در حال حاضر از نظر تکنولوژی و طرح جزو برترین محصولات تولیدی این کارخانه می باشند .
۴-۴-.تجزیه و تحلیل عملکرد شرکت صنایع کاشی و سرامیک الوندو جایگاه آن در صنعت
جدول ۱۰-۴- جدول مقایسه ای مقدار تولید، صادرات ، کاشی و سرامیک ایران- شرکت کاشی الوند به همراه روند فروش ریالی با فروش حجمی شرکت صنایع کاشی الوند
۱۳۸۰ | ۱۳۸۱ | ۱۳۸۲ | ۱۳۸۳ | ۱۳۸۴ | ۱۳۸۵ | ۱۳۸۶ | ۱۳۸۷ | ۱۳۸۸ | ۱۳۸۹ | ۱۳۹۰ | ۱۳۹۱ | ۱۳۹۲ | ||
فروش الوند (میلیون مترمربع) | داخلی | ۳٫۷ | ۵٫۹ | ۵٫۳ | ۵٫۴ | ۵٫۳ | ۶٫۶ | ۶٫۸ | ۷٫۱ | ۶٫۴ | ۷٫۱ | ۶٫۹ | ۷٫۹ |