بارث و همکاران (۲۰۰۶) اثر ساختار نظارتی و مقرراتی را بر متغیرهای مختلف بانکی نظیر مطالبات معوق را بررسی کرده اند. در این بررسی اثر عوامل غیر مقرراتی ، نظیر تولید ناخالص داخلی موثر بر عملکرد سیستم بانکی کنترل نشدهاند.
بودریگا و همکاران (۲۰۰۹) چارچوب نظارتی و مقرراتی را بعد از کنترل عوامل غیر مقرراتی نظیر تولید ناخالص داخلی بر مطالبات معوق بررسی کرده اند. البته آنها اثر شاخص های نظارتی – مقرراتی را با توجه به درجه توسعه یافتگی کشورها بررسی نکرده اند.
فصل سوم
روش تحقیق
۳-۱- مقدمه
در این فصل ابتدا به معرفی روش انجام پژوهش میپردازیم، در ادامه جامعه آماری را مشخص کرده و به چگونگی انتخاب نمونه و روش نمونه خواهیم پرداخت و در نهایت ابزار جمعآوری اطلاعات معرفی میگردد.
۳-۲- روش تحقیق
تحقیق حاضر، از آنجایی که هدفش تعیین روابط تجربی در زمینه روابط متقابل میان اجزای شایستگی های رهبری و اثرات آن بر روی عملکرد تجهیز منابع و وصول مطالبات است از نظر هدف کاربردی، و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات توصیفی از نوع همبستگی میباشد.
۳-۳- جامعه آماری، روش نمونهگیری و حجم نمونه
جامعه مورد مطالعه،کارمندان کلیه شعب بانک کشاورزی استان سیستان و بلوچستان در سال۱۳۹۱ می باشد. نمونه آماری در این تحقیق بدلیل وسعت جامعه آماری از طریق نمونهگیری تصادفی طبقهای، کلیه کارکنان شعب بانک کشاورزی شهر زاهدان انتخاب شد.
۳-۴- روش و ابزارگردآوری اطلاعات ( میدانی،کتابخانهای وغیره )
در فرایند پژوهش، یکی از مهمترین بخشها را گردآوری دادهها و شیوههای آن تشکیل میدهد. قدر مسلم، ابزار گوناگونی برای گردآوری دادهها وجود دارد و هر پژوهشگر بنا به نوع پژوهش و ضرورت، یکی از روشهای کلی گردآوری دادهها شامل: مرور بر پژوهشها، پرسشنامهها، مصاحبهها و یا مشاهدات را انتخاب میکند (طبیبی و همکاران، ۱۳۸۸، ۲۰۳).
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
مهمترین روش های گردآوری اطلاعات در این تحقیق بدین شرح است :
۱- مطالعات کتابخانهای: در این قسمت جهت گردآوری اطلاعات در زمینه مبانی نظری و ادبیات تحقیق موضوع، از منابع کتابخانهای، مقالات، کتابهای مورد نیاز و نیز از شبکه جهانی اطلاعات (internet) استفاده شده است.
۲- تحقیقات میدانی: به منظور جمع آوری دادهها و اطلاعات برای تجزیه و تحلیل از پرسشنامه و مصاحبه با نخبگان استفاده خواهد شد.
۳-۵- تشریح پرسشنامه شایستگیهای رهبری
سؤالات پرسشنامه شامل ۲ قسمت است:
الف) سؤالات عمومی: در سؤالات عمومی سعی شده است که اطلاعات کلی و جمعیت شناختی در رابطه با پاسخ دهندگان جمعآوری گردد. این بخش شامل ۴ سؤال میباشد.
ب) سؤالات تخصصی: این بخش شامل ۲۹ سؤال است. در طراحی سؤالات این قسمت سعی گردیده است که تا حد امکان سؤالات پرسشنامه قابل فهم باشند. این بخش به بررسی شایستگیهای رهبری و تأثیر آن بر تجهیز منابع و وصول مطالبات بانکی میپردازد. ابعاد شایستگی رهبری در این پرسشنامه عبارتند از:
قدرت نفوذ: سوالات ۱ و ۲ و ۳ و ۴
تغییر و تحول: سوالات ۵ و ۶ و ۷ و ۸
به کارگیری ارزشهای اخلاقی: سوالات ۹ و ۱۰ و ۱۱
اهمیت دادن به منابع انسانی: سوالات ۱۲ و ۱۳ و ۱۴ و ۱۶
چشمانداز سازی: سوالات ۱۵ و ۱۷ و ۱۸
گویههایی که در این پرسشنامه به بررسی تأثیر شایستگیهای رهبری بر تجهیز منابع میپردازند عبارتند از: سوالات ۱۹ و ۲۰ و ۲۱ و ۲۲ و ۲۳ و ۲۴٫
گویههایی که در این پرسشنامه به بررسی تأثیر شایستگیهای رهبری بر وصول مطالبات میپردازند عبارتند از: سوالات ۲۵ و ۲۶ و ۲۷ و ۲۸ و ۲۹٫
جدول ۳-۱: پرسشنامه شایستگیهای رهبری
متغیرها | ابعاد | گویه های مربوطه |
متغیر مستقل: شایستگیهای رهبری |
قدرت نفوذ | سوالات ۱ و ۲ و ۳ و ۴ |
تغییر و تحول | سوالات ۵ و ۶ و ۷ و ۸ | |
به کارگیری ارزشهای اخلاقی | سوالات ۹ و ۱۰ و ۱۱ | |
اهمیت دادن به منابع انسانی |